Miben segíthetek?

Az egyszeri kisvállalkozó esete ügyfelei megszólításával

Sokszor sokakkal beszélgetünk arról, hogy miként érdemes először megszólítani egy ügyfelet. Az emberek általában tartanak ettől vagy feszengnek ebben a helyzetben. Előfordul sokszor, hogy olyanokat is kellemetlenül érint, akik egyébként könnyen létesítenek kapcsolatot. Hogy miért? Saját rossz tapasztalataik miatt:

A legismertebb módszer, amikor ügyfélként az látjuk, hogy a pult mögött vagy az üzletben dolgozó elindul felénk és egy köszönést követően elhangzik a részéről az unalomig cincált „Miben segíthetek?”

Félig nem rossz, mert legalább odajön és kapcsolatot kezdeményez velem, érzem, hogy tényleg segíteni akar, mert megtisztel azzal a pár lépéssel. Azért is jó (neki) mert, a kérdése elején egy kérdő szó van, így nem tudom egy „igennel” vagy „nemmel” rövidre zárni a beszélgetést. Mindazonáltal azért a kreativitás itt még sokat segíthet!

  • Érdemes megvárni, hogy az Ügyfél „megérkezzen”, hagyjuk meg neki a bűvös két percet.
  • Nézzük meg, hogy merre indul és hogy keresi e a szemkontaktust! Ezek már jó beszélgetésindítók lehetnek.
  • Ha egy konkrét terméket néz, az első akár ez is lehet:  Engedje meg, hogy megmutassam, hogy működik/milyen/hogy néz ki kibontva stb.! Indíthatunk egy termékjellemzővel is: Ez most a legújabb/legkedveltebb, ezt szeretik leginkább a vásárlóink!
  • Az is komfortos lehet az ügyfél és az értékesítő szemszögéből, ha a beszélgetés általános, nem a témához kapcsolódó dologgal indul. Előfordulhatnak olyan külső események, amivel könnyedebben veszi kezdetét a beszélgetés: az időjárás mindig jó téma!
  • Nagy könnyebbség lehet, ha futó akciónkra vagy különleges lehetőségre hívjuk fel a figyelmét első megszólításként.

Általánosságban pedig érdemes alkalmazni, hogy időnként leülünk és fellistázzuk az ilyen kérdéseket, kapcsolódási pontokat vagy úgy alakítunk ki akciókat, marketing aktivitásokat, hogy jó hivatkozási pont, beszélgetésindító legyen a mindennapos helyzetekben. Amennyiben alkalmazottaink vannak, az ő dolgukat is megkönnyítheti az ilyen jellegű gyűjtés munícióként. Csapatépítésnek sem utolsó, ha egy ilyen lista közös munka gyümölcseként jön létre. Mindenképpen érdemes stratégiát kidolgozni, kitapasztalni melyek a legjobb lépések, hogy megtudjuk hogyan lesz az érdeklődőből vásárló üzletünkben.

Bárhogy is döntünk, bármilyen első lépést is választunk, mindig a kapcsolatot keressük és ne eladni akarjunk már az első másodpercben, illetve mindig nézzük magunkat ügyfél szemüvegen keresztül is!

Ha tetszett a cikk, ne felejtsd el megosztani!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: twitter

Kapcsolódó:

Ingyenes konzultáció

Kérdésed van? Vedd fel velem a kapcsolatot!