Mielőtt eladsz valamit, Téged vesznek meg! – három tipp az „önértékesítéshez”

Kis túlzással, bárkinek lehet szép és figyelemfelkeltő hirdetése, szórólapja vagy weboldala, ám nagy hiba, ha azt gondoljuk, hogy ez elegendő az ügyfelek megnyeréséhez és a hosszú távú gyümölcsöző kapcsolat kialakításához. Az ügyfelek egyre szívesebben választanak megérzés, szimpátia, pozitív tapasztalat, valamint ajánlás alapján, és keresik az egyedi, különleges portékákat.

Sokan vannak, akik tehetségesek abban, hogy eladják saját magukat. Ám számos olyan vállalkozó is van, akik remek termékelőnyökkel rendelkeznek, de vagy a személyiségük miatt, vagy a neveltetésükből fakadóan úgy érzik, hogy „ilyet nem illik ”

Ahhoz azonban, hogy vállalkozásunk szárnyaljon, termékünket, szolgáltatásunkat hatékonyan kell értékesítenünk. Ennek érdekében fontos, hogy átlépjünk saját korlátainkon, ezért álljon itt három tipp ahhoz, hogy hogyan add el magad tudatosan, úgy, hogy közben átértékeld az eladással kapcsolatos averzióidat. 

 

Légy ügyfeleid számára az, aki lenni akarsz!

Mindannyiunknak vannak emlékei olyan vásárlási helyzetekről, amikor eladtak nekünk valamit, mégis végig jól éreztük magunkat az adott helyzetben, szívesen hallgattuk az eladót, mert hiteles, megnyerő és őszinte volt. 

WWM tipp: Ha úgy érzed, nem vagy jó értékesítő és utálsz „tukmálni”, szedd össze, milyen számodra az a személy, értékesítő, eladó, aki ezt jól csinálja! Gondold át az emlékeid: ki volt az, aki ezt profin művelte? Ki volt az, akinek a hatására érdeklődőből vevővé változtál egy üzletben. Ezek alapján álmodd meg saját magad „szeretek eladni” verzióját, de felejtsd el azokat módszereket, amiktől magad is lúdbőrözöl. Ha ez megvan, kezeld játékosan és próbáld ki magad ebben a testben!

Példa: Van egy lány, aki csodás ékszereket készít, de sokáig el sem tudta képzelni, hogy „porszívóügynökként” árulja a termékeit. Rájött, hogy szívesen beszél a készítés folyamatáról, és volt egy kép a fejében, hogy milyen értékesítőt alkalmazna, ha lenne rá kerete. Egy nap vett egy nagy levegőt és „úgy sem ismer senki” alapon eljátszotta ezt az értékesítőt, illetve a számára idegen szólamok helyett, az ékszereiről mesélt. A hatás nem maradt el és ez a tapasztalat új utakat nyitott számára.

 

Légy szem előtt!

Az nem elég, ha lelkes maximalistaként követed a szabályokat. Az sem, ha szép dolgokat csinálsz, vagy megbízható szolgáltató vagy. Nagyon sokan vannak versenyben. 

WWM tipp: Tudniuk kell az embereknek arról, hogy melyek a termékelőnyeid. Beszélgess mindenkivel, mesélj arról, amit csinálsz. Érezni fogják az elhivatottságod, a lelkesedésed, megismerik a terméked, a munkamódszered és ennek tudatában, szívesen döntenek melletted. Akár online, akár személyesen, de terjeszteni kell a híred, fontos, hogy ott légy az emberek tudatában.

Példa: Ismerek egy rendezvényszervezőt, aki magával ragadóan mesél azokról az eseményekről, amiket szervez. Miközben beszél, érezni lehet rajta, hogy minden rendezvénye egy kicsit a saját „gyermeke” is. Nem meglepő hát, hogy megbízói nagy része, ajánlás útján dönt mellette.

 

Lógj ki a sorból!

Mindenki igyekszik eladni magát, termékeit és szolgáltatásait. Sokszor hamarabb eljut az ügyfelekhez az, hogy v a l a m i t el akarnak neki adni, mint a valós tartalom, ez pedig gyakran azonnali ellenérzést vált ki. Fantasztikus eszköz az online tér, mint piactér, de nagy hátránya, hogy felhígul a kínálat. Mindenki. Csinál. Mindent. Is.

WWM tipp: Lógj ki a sorból! Mutasd meg, mi Benned, vagy termékedben, szolgáltatásodban az eredeti! Mi az egyedi? Miben vagy más? Találd meg, ami csak Rád jellemző! Ha nincs ilyen, sebaj: hozz létre valamit, ami korábban nem létezett! Téged érdekelne valami új? Hidd el, mást is fog!

Példa: Pár évvel ezelőtt, mikor még nem volt ekkora lelkesedés a környezetvédelem iránt, egy kis pékség elkezdett elvitelre is árulni szendvicskrémeket. Miben volt más? A tulajdonos elkötelezett volt abban, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát. A csomagolóanyag kiválasztásánál ez fő szempont volt és innen egy lépés volt az, hogy ezt és ennek fontosságát kommunikálja a lehető legtöbb platformon. 

 

Amennyiben szívesen olvasnál még hasonló tippeket az értékesítés, a tárgyalástechnika vagy az ügyfél- és reklamációkezelés témákban, kövesd figyelemmel facebook oldalunkat. Ha pedig személyes tanácsadásra lenne szükséged, tekintsd át a lehetőségeket és fordulj hozzám bizalommal.

Ha tetszett a cikk, ne felejtsd el megosztani!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: twitter

Kapcsolódó:

Mi kell az ügyfeleknek?

Az eladás kulcsa: kérdezz! – avagy miért kevés a „miben segíthetek?” Szépek és/vagy hasznosak a termékeid és jó szolgáltatásod van. Etikusan gondolkodsz, de mégsem úgy

Tovább olvasom »

Ingyenes konzultáció

Kérdésed van? Vedd fel velem a kapcsolatot!